حوزه خود توسعه فردی

برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک

توضیحات دوره

سطح راهبری  

هدف اصلی این سطح از دوره خلق افراد توانمند  با راهبری اصیل است، نه تدریس درباره راهبری، روش تدریس و کلماتی که در این دوره به کار برده می‌شود، بسیار حرفه ای است به نحوی که مخاطب به راحتی با مباحث ارتباط عمیق پیدا می‌کند. به تحقیق و تجربه دریافته‌ایم که خلق راهبران، به استفاده از کلمات، الگوها، شیوه‌ها و روش‌هایی نیاز دارد که با کلمات، الگوها و روش‌هایی که معمولاً در دانشکده‌های کسب وکار و مدیریت برای تدریس کسب و کار یا مدیریت به کار برده می‌شود فرق می‌کند. ما در این سطح برای خلق راهبران موثر از الگوی هستی شناختی (ontologia) استفاده خواهیم کرد. زیرا این الگو، ماهیت و کارکرد بودن (being)‌ فرد را هنگام راهبری و عملکرد، با قدرت بی‌نظیری آشکار می‌کند. به دو روش می‌توان راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را تدریس کرد و آن را آموخت:

  1. از طریق زندگی کردن و تجربه این نوع بودن و عمل کردن " در زمین بازی"
  2. مشاهده این نوع بودن و عمل کردن از جایگاه تماشاگران و نظر دادن درباره آن

از جایگاه تماشاگران یعنی اینکه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را یک نفر مشاهده کند و سپس برای دیگران تفسیر و توصیف کند. (تئوری سوم شخص). اما روش " در زمین بازی"‌ به گونه‌ای است که افراد خودشان راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را واقعاً زندگی می‌کنند و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند (تجربه اول شخص). این الگوی دسترسی به "بودن" و عمل کردن، به عنوان تجربه اول شخصی که فرد آن را "زندگی می‌کند"، دسترسی عملی فراهم می‌کند. لذا این دوره به صورت تجربه اول شخص ارائه خواهد شد و در ۳۴ ساعت کارگاه آموزشی ارائه می‌گردد.

این سطح از دوره ها در دانشگاه هاروارد، برای مشاغل بالای مدیریتی و استراتژیک (از جمله رئیس جمهور اوباما، آنجلا مرکل، و خیلی از شخصیت‌های سیاسی برجسته) برگزار می‌گردد، اما با تلاش اساتید پژوهشکده توسعه فردی، این دانش ارزشمند بومی سازی شده و برای ارتقاء اثربخشی و کارائی افراد در زندگی فردی و برای مدیران عالی کشور ارائه می‌گردد. پیش نیاز این سطح از دوره کارگاه‌های سطح اول و دوم می باشد. لازم به ذکر است طی موفقیت آمیز  این سطح از دوره قدرت بسیار بالا و کاریزمای واقعی برای افراد و مدیران ایجاد می کند.

به دو روش می‌توان راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را تدریس کرد و آن را آموخت:

  1. از طریق زندگی کردن و تجربه این نوع بودن و عمل کردن " در زمین بازی"
  2. مشاهده این نوع بودن و عمل کردن. از جایگاه تماشاگران و نظر دادن درباره آن

 

  1. اصالت (روراستی)                                                                  ۴ ساعت      
  2. تعهد (تعهد ورای خود)                                                            ۴ ساعت    
  3. منشاء عمل (سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارآیی)            ۴ ساعت      
  4. آینده خلق شده                                                                      ۲ ساعت  
  5.  مدیر کوانتومی                                                                    ۴ ساعت
  6. رهبری کوانتومی                                                                   ۴ ساعت      
  7. تعادل چرخ زندگی                                                                 ۴ ساعت  
  8.   فنون مذاکره                                                                      ۴ ساعت

loader