توضیحات دوره
سطح راهبری
هدف اصلی این سطح از دوره خلق افراد توانمند با راهبری اصیل است، نه تدریس درباره راهبری، روش تدریس و کلماتی که در این دوره به کار برده میشود، بسیار حرفه ای است به نحوی که مخاطب به راحتی با مباحث ارتباط عمیق پیدا میکند. به تحقیق و تجربه دریافتهایم که خلق راهبران، به استفاده از کلمات، الگوها، شیوهها و روشهایی نیاز دارد که با کلمات، الگوها و روشهایی که معمولاً در دانشکدههای کسب وکار و مدیریت برای تدریس کسب و کار یا مدیریت به کار برده میشود فرق میکند. ما در این سطح برای خلق راهبران موثر از الگوی هستی شناختی (ontologia) استفاده خواهیم کرد. زیرا این الگو، ماهیت و کارکرد بودن (being) فرد را هنگام راهبری و عملکرد، با قدرت بینظیری آشکار میکند. به دو روش میتوان راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را تدریس کرد و آن را آموخت:
- از طریق زندگی کردن و تجربه این نوع بودن و عمل کردن " در زمین بازی"
- مشاهده این نوع بودن و عمل کردن از جایگاه تماشاگران و نظر دادن درباره آن
از جایگاه تماشاگران یعنی اینکه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را یک نفر مشاهده کند و سپس برای دیگران تفسیر و توصیف کند. (تئوری سوم شخص). اما روش " در زمین بازی" به گونهای است که افراد خودشان راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را واقعاً زندگی میکنند و با آن دست و پنجه نرم میکنند (تجربه اول شخص). این الگوی دسترسی به "بودن" و عمل کردن، به عنوان تجربه اول شخصی که فرد آن را "زندگی میکند"، دسترسی عملی فراهم میکند. لذا این دوره به صورت تجربه اول شخص ارائه خواهد شد و در ۳۴ ساعت کارگاه آموزشی ارائه میگردد.
این سطح از دوره ها در دانشگاه هاروارد، برای مشاغل بالای مدیریتی و استراتژیک (از جمله رئیس جمهور اوباما، آنجلا مرکل، و خیلی از شخصیتهای سیاسی برجسته) برگزار میگردد، اما با تلاش اساتید پژوهشکده توسعه فردی، این دانش ارزشمند بومی سازی شده و برای ارتقاء اثربخشی و کارائی افراد در زندگی فردی و برای مدیران عالی کشور ارائه میگردد. پیش نیاز این سطح از دوره کارگاههای سطح اول و دوم می باشد. لازم به ذکر است طی موفقیت آمیز این سطح از دوره قدرت بسیار بالا و کاریزمای واقعی برای افراد و مدیران ایجاد می کند.
به دو روش میتوان راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری را تدریس کرد و آن را آموخت:
- از طریق زندگی کردن و تجربه این نوع بودن و عمل کردن " در زمین بازی"
- مشاهده این نوع بودن و عمل کردن. از جایگاه تماشاگران و نظر دادن درباره آن
- اصالت (روراستی) ۴ ساعت
- تعهد (تعهد ورای خود) ۴ ساعت
- منشاء عمل (سه قانون عملکرد برای بهینه سازی کارآیی) ۴ ساعت
- آینده خلق شده ۲ ساعت
- مدیر کوانتومی ۴ ساعت
- رهبری کوانتومی ۴ ساعت
- تعادل چرخ زندگی ۴ ساعت
- فنون مذاکره ۴ ساعت